Ur FRI
INFORMATION:
Muslimskt hot mot England
Fri översättning från danska
av en artikel införd i tidskriften Danskeren nr 5, 1992, författad
av Søren Espersen. Författaren är journalist och har
å yrkets vägnar bott ett antal år i England och själv
skaffat sig inblick i de muslimska invandrarnas angrepp på det engelska
samhället och dess värderingar - och därmed perspektiv för
att bedöma det som håller på att inträffa även
i Danmark (och övriga Skandinavien, red anm).
Om en organisation liknande Den Danske
Förening hade skapats i England för 25-30 år sedan, hade den
kanske kunnat bespara landet flera av de stora problem som nu tornar upp sig
och numer hör till den obehagliga vardagen på många, många
platser i England.
En enda röst höjdes, då
den helt ohämmade invandringen till England kulminerade på 60-talet.
Det var den dåvarande socialministern, professor Enoch Powell, som tydligare
än någon annan insåg att Englands existens och framtid stod
på spel - och sade det högt. Det blev hans fall.
Invandringen till Storbritannien har
mycket att lära oss. Författaren har därför valt att ge
exempel på det som nu hör vardagen till i England, och som kan
komma att göra det även här, om nuvarande invandring - i synnerhet
av muslimer - tillåts fortsätta med samma intensitet den har haft
under de senaste åren.
Invandringen till England
Den engelska invandringen är berättelsen
om hela storstäder och hela grevskap som helt ändrat karaktär.
Den berättar om det orimliga inflytande muslimerna har skaffat sig i
ett land, som i likhet med vårt eget har en lång tradition av
demokrati och öppenhet och därmed en stor tolerans för andra
tänkesätt. Detta i fullständig motsats till vad som utmärker
islam.
I slutet av 40-talet - under inflytande av
det lojala stöd britterna fått av sitt samvälde under andra
världskriget - hade parlamentet i Westminster delat ut brittiskt medborgarskap
till samtliga innevånare i samväldets nära 60 länder.
Lagen ledde snabbt - inte minst i början av 50-talet - till en utomordentligt
omfattande massinvandring från de otaliga kolonierna - från Västindien,
Afrika och Asien - och inte minst från de muslimska länderna, varifrån
invandrarna - i förhoppning om ekonomiskt välstånd för
sig själva och sina familjer - förde in islam i Storbritannien.
Churchills tveksamhet
Winston Churchill, premiärminister i
början av 50-talet, insåg detta självförvållade
hot mot nationen och varnade för det. Men han fick aldrig tid att ändra
beslutet om gemensamt medborgarskap för samväldet, eftersom han
röstades bort från sitt ämbete redan 1955.
Ungefär samtidigt hade Churchill insett
att hans politiska karriär definitivt var till ända. Han valde istället
- i medvetande om att han redan gjort sin plikt mot fosterlandet - att ägna
sig åt sina omfattande memoarer och sitt författarskap om andra
världskrigets historia.
Enoch Powells enmanskampanj
Enoch Powell var 1962 som socialminister med
om att stifta en ny lag som minskade invandringstrycket något genom
att "British citizenship" delades upp i olika kategorier. Han hade
upplevt hur stora delar av storstäder, hur hela kvarter hade förvandlats
till invandrargetton och att utvecklingen var oroande.
Det avgörande talet höll han den
20 april 1968. Hans tal kostade honom karriären och gjorde honom till
persona non grata i medierna i 20 år, tills man nu åter har börjat
lyssna till honom. Han hade ju onekligen haft rätt i det han hann säga,
innan den konservative partiledaren Edward Heath hann täppa till munnen
på honom.
I synnerhet en mening gav upphov till invandringslobbyns
raseri. Powell sade: "När jag skådar in i framtiden
fylls jag av skrämmande aningar. Jag tycker mig i likhet med romarna
se floden Tibern färgas av blod".
Yttrandefrihetens avskaffande
Det viktiga i Powells - nära nog enmanskampanj
- var dock att framhålla att den "race-relations-bill" som
labourregeringen hade skapat och som skulle förbjuda all rasdiskriminering,
ledde till att yttrandefriheten avskaffades - och till en orimlig särbehandling
av invandrarna, varvid britterna på sätt och vis blev främlingar
i sitt eget land.
Den omtalade "race-relations-bill"
påminner i oroande grad om Danmarks paragraf 266b i straffloven (och
svenska brottsbalkens kapitel 16, § 8, red anm) som har skapat och skapar
en märklig skevhet i debatten om invandringen. Dessa speciallagar är
egentligen ganska överflödiga, då de endast upprepar det som
alltid varit förbjudet här och i andra rättssamhällen:
att förfölja och håna andra människor.
Men i stället betydde såväl
den brittiska "race-relations-bill" som den danska paragraf 266b
(och svenska brottsbalkens kap 16, § 8, red anm) att genomdemokratiska
samhällen, i grund och botten så gott som fria från rasismens
motbjudande yttringar, införde begreppet ras i lagstiftningen. Detta
hade endast Hitler vågat tidigare.
Självcensur
Debatten i England förändrades också
dramatiskt i och med införandet av den nya raslagen, och politiker såväl
från Tories som Labour ålade sig en massiv självcensur i
invandringsdebatten av fruktan att annars stämplas som rasister och därigenom
bli utsatta för mediernas och invandringslobbyns hets - samt dessutom
av rädsla för att gå Enoch Powells öde till mötes.
Under mediernas och invandringslobbyns skyddande
parasoll frodades så islam under 40 år i Storbritannien i bästa
möjliga jordmån. Ingen angrep ju muslimerna, när de drog nytta
av diskriminering mot engelsmännen. De packade sig samman i benhårda,
fanatiska muslimska separatiströrelser i Bradford, Birmingham, Manchester
och Leeds och nekade hårdnackat att smälta in i det normala brittiska
livet och att delta i det brittiska samhället.
Islam blir en stat i staten
De skapade sina egna skolor och institutioner
- allt medan de brittiska politikerna låtsades att problemet inte fanns
och låtsades att integreringen av muslimerna gick som smort!
Det fanns inte någon i det brittiska
samhället som reagerade på det som höll på att hända.
Den muslimska "stat-i-staten" växte sig större för
vart år, och tusentals unga giftasvuxna muslimer vallfärdade i
en ständig ström till Pakistan eller Arabien - eller varifrån
nu deras föräldrar ursprungligen kommit - för att hämta
sig hustrur till England - just så som sker i Danmark (och Sverige,
red anm) i dag. När männen väl fått uppehållstillstånd
i England, stannade de där, och med deras hjälp kunde sedan ännu
fler muslimer hämtas dit. De följdes av en himmelsk härskara
av prelater och imamer som inte kunde stängas ute, de hade ju arbete
ordnat, då de anlände, och kunde därigenom försörja
sig själva!
De europeiska intellektuellas förräderi
En europeisk intellektuell kan vara kritisk
mot i stort sett allt - och det är ju också den intellektuelles
uppgift. Men i praktiken finns det inte några intellektuella som vill
eller törs rikta kritik mot islam, och framför allt inte mot profeten
Muhammed. Däremot brukar samma intellektuella rikta kritik mot centrala
kristna trossatser, t ex Kristi gudomlighet.
En del av förklaringen till detta besynnerliga
fenomen finner den franske filosofen Jean-Claude Barreau i många européers
dåliga samvete för detta och föregående århundrades
europeiska kolonialism - och påpekar så att det turkiska imperiet
på Balkan och i Mellanöstern inte har efterlämnat något
dåligt turkiskt samvete eller något krav på att dagens turkar
ska känna sig särskilt skuldtyngda.
En annan förklaring finner Barreau i
att många religionsforskare med islam som specialitet riskerar livslångt
inreseförbud till de muslimska länderna, om de publicerar något
som på minsta sätt är kritiskt mot islam eller Muhammed.
Det är ju som bekant knappast goda utsikter
för Salman Rushdie heller, om han skulle få för sig att söka
visum till muslimska länder! Det skulle i så fall vara om han själv
älskvärt inbjöd ayatollorna att stena honom.
Debatten skapad av invandrare
Sagan om Salman Rushdie skapade den förnyelse
av debatten i Storbritannien som länge varit önskvärd. Det
är symtomatiskt att debattförnyelsen skulle komma från en
invandrare som själv bekänner sig till islam. Debatten hade aldrig
kunnat tas upp av en kristen, icke-invandrare, ty denne skulle omgående
ha blivit stenad av sina egna långt innan muslimerna haft anledning
att samla sten och utdela dödsdomen.
Sanningen är till på köpet
den att Salman Rushdie, då han skrev sin bok, inte hade den ringaste
aning om att den skulle ge honom problem, och att han givetvis inte skulle
ha skrivit "Satansverserna", om han hade anat oråd.
Den nya femtekolonnen
För den brittiska befolkningen, som hitttills
hade betraktat islamisk fundamentalism och militarism som något hemmahörande
i länder långt, långt borta, blev "Satansverserna" ett bryskt uppvaknande. Det blev med ens klart att man hade en femtekolonn
långt inne på brittiskt territorium. Den här gången
var det inte bara en skara störda irer med nazisympatier, utan denna
gång var femtekolonnen en slagkraftig, massiv, homogen och livsfarlig
grupp. Och det var inte endast en handfull av dem, det var miljoner!
Djupt inne på brittiskt territorium
stod med ens miljoner villiga att med kropp och själ "försvara"
islam, villiga att ställa upp till kamp mot yttrandefriheten - och viktigast
av allt: var beredda att ta order av en åldring i medeltida kostymering,
som hade sitt dagliga värv tusentals kilometer från Birmingham,
Leeds och Manchester.
Det var denna femtekolonn politikerna i Westminster
inte hade haft lust att upptäcka under de gångna årtiondena
och som muslimerna själva med all önskvärd tydlighet plötsligt
förde ut på gatorna i marscher, flammande bokbål i format
som skulle ha fått Goebbels att jubla, genom bränning av Rushdie-dockor
och med hot om att verkställa den dödsdom som fällts av ayatollan.
Då man fick se allt detta - då var reaktionen otroligt nog inte
att anhålla de orosstiftare som spred fruktan och terror på gatorna
- reaktionen blev istället att skyndsamt gömma undan problembarnet.
Salman Rushdie har nu levt under jorden i närmare fyra år, medan
de personer som vidhåller dödsdomen och hoten mot Rushdies liv
lever i bästa välmåga och fortsätter flinande att leda
sina församlingar.
Fräckhet utnyttjar svaghet
Dessa personer - exempelvis ledaren av Englands
muslimer, Kalim Siddiqui och den till islam omvände popsångaren
Cat Stevens, som numera heter något jag inte minns, uppträder ännu
efter fyra år i engelsk radio och TV och upprepar gång efter annan
att dödsdomen mot Rushdie står fast. I BBC sade minsann Cat Stevens
för endast några månader sedan att han betraktade Salman
Rushdie som sin dödsfiende och att han själv utan tvekan skulle
kunna skjuta ned honom, om de skulle råka mötas en dag.
Då Cat Stevens skulle lämna BBC
efter TV-programmet, hade det samlats demonstranter utanför byggnaden
för att visa sitt förakt för denna omvände anhängare
av islam med för ändamålet tillverkade plakat och banér
försedda med slagord för yttrandefrihet och mot nattsvart, reaktionär muhammedanism.
Polisen anlände till platsen. Märkligt
nog inte för att arrestera Cat Stevens, som i ett offentligt medium just
hade brutit mot lagen genom att hota en annan människa till livet (för
detta brott kan man få upp till 10 års fängelse i England).
- Nej, polisen kom för att skingra den lagliga demonstrationen och för
att ge Cat Stevens lift hem. Jo, engelska bobbies är verkligen hyggliga!
Invandringsproblemet är muslimerna
De brittiska muslimerna har samlats i stora
koncentrationer i synnerhet i The Midlands, i Yorkshire och i London. Vare
sig man väljer att tro på Whitehalls beräkningar om att det
finns 1,8 miljoner muslimer i England eller på de muslimska ledarnas
egna uppgifter som hävdar 3,5 miljoner, står det klart att flertalet
av dem ursprungligen kommer från Pakistan, Bangladesh, Indien och arabländerna.
Muhammedanismen är i England den största
invandrarreligionen. Den är också den enda som britterna nu med
rätta fruktar. Ett exempel på att detta inte har det ringaste att
göra med "rasism" är att andra invandrargrupper som hinduer
och kristna från Karibien - till och med rastafarianhängare från
Karibien och Afrika - utan motsättningar har blivit en del av den brittiska
vardagen, och representanter från dessa grupper har över lag klarat
sig bra i det brittiska samhället. De hårt arbetande indierna fanns
bland Margaret Thatchers mest trofasta anhängare. Thatcher själv
utnyttjade också varje tillfälle att rosa hinduerna för det
idoga arbete de utför - och har utfört - för att få hjulen
att snurra i Storbritannien.
Det är inte där problemet
finns! Problemet är och förblir muslimerna.
Det som hela tiden skiljer dem från
andra icke-vita immigranter är fundamentalismen i deras religion, vilken
hotar det brittiska folket. Ett citat från ledaren Dr Kalim Siddiqui,
chef för det muslimska institutet för forskning och planering:
"När man upplever hur våra
bröder i Iran och Irak är i färd med att röja upp i den
västerländska kulturens skräp och trampa ned den avskyvärda
västerländska kulturen, är det klart att vi vill att alla muslimska
samhällen - var de än finns i världen - som plågas av
samma otäcka smörja snarast möjligt ska renas".
Muslimskt "parlament"
Samme Kalim Siddiqui var föregångsman
vid skapandet av Storbritanniens muslimska parlament, som nu
är en realitet. Muslimerna skapade parlamentet i slutet av 1991 med ett
enda syfte: att undergräva makten för politikerna i Westminster.
Man brydde sig inte ens om att dölja att detta var syftet och huvudändamålet
med "parlamentet", som när det samlades bekräftade sin
lojalitet mot den numera avlidne ayatolla Khomeini i Iran - som man betraktar
som den störste sedan Muhammed.
De opinionsbildande brittiska tidningarna
beskriver hur "spännande" det är med denna nybildning.
De mest intellektuella av tidningarna har numera sina egna "parlamentskorrespondenter",
som intresserat följer och beskriver detta fundamentalistiska medeltida
misch-masch som en intressant företeelse. Inte en enda - utom Paul Johnson
på "The Mail" - har vågat bedöma detta "parlament"
för vad det egentligen är: en ren och skär brottslig institution
som den brittiska lagstiftningen inte lämnar något utrymme för,
och som därför borde förbjudas, varefter ledarnas borde åtalas
för landsförräderi och anstiftan till uppvigling. Men detta
sker inte. Och det kommer inte heller att ske.
Kampen om skolorna
Utbildningsmässigt håller situationen
på att bli helt ohållbar med de brittiska muslimerna. En lärarinna
i Birmingham avskedades av föräldrarådet som till 85 procent
bestod av muslimer, sedan hon nekat ta lektioner i hindi eller urdu. Hon har
nu fått anställning på en skola i södra England, där
föräldrarna inte har något emot att barnen lär sig engelska!
De föräldraråd som bildas
i de muslimska områdena kommer naturligtvis att bli muslimska. Det talas
om att muslimerna lugnt och stilla kommer att ta över dessa skolor. Och
lika lugnt och stilla tvingas också barnen till den engelska ursprungsbefolkningen
bort. Det sker oftast omärkligt - tills makten en dag till 100 procent
ligger i händerna på muslimska präster, som sedan bestämmer
schemat.
Urdu till engelska skolbarn
En engelsk mor blev något underlig till
sinnes, då hon hörde sin lilla dotter, som går på en
skola i Bradford, sjunga sånger på urdu. Modern, som i vanliga
fall inte hade brytt sig mycket om föräldramötena, infann sig
nästa gång inbjudan kom och fann att flertalet av föräldrarna
var muslimer - och att föräldramötet mer hölls på
urdu än på engelska.
Hon klagade över att hennes dotter lärde
sig visor på urdu i stället för engelska sånger, och
stämplades på mötet som "rasist". Nu var denna mor
inte så lätt att sopa under mattan, så hon vände sig
till tidningen och frågade om det var rätt att engelska barn skulle
tvingas lära sig urdusånger. De nationella tidningarna tog upp
saken, och alla - även de tillfrågade politikerna - var eniga om
att det för visso inte kunde vara riktigt att barnen skulle sjunga och
leka på urdumål, när nu engelska i många hundra år
varit det språk som talats i England. Skolledningen och lärarna
gick dock inte att rubba. De vägrade att ändra på den fina
urdutraditionen bara för att en - säkert lite "smårasistisk"
- engelska hade fått en fix ide. I synnerhet när den tokiga slynan
framhärdade och bad kommunstyrelsen att få flytta sin dotter till
en annan skola, där hon kunde lära sig engelska - och engelska traditioner,
sånger och engelsk litteratur, istället för urdusederna.
När det skedde ljöd ett ramaskri:
skolledningen och den samlade invandringslobbyn var skakad över detta
uppenbara bevis på renodlad rasism. Man använde sig av allt sitt
inflytande och all sin makt för att få det förvirrade fruntimret
att ta reson.
Kommunstyrelsen - som ju också hade
goodwill och turism att tänka på - var förskräckt över
att man i kommunen hade en så enveten rasist som denna unga mor, som
fortsatte insistera på att det var rimligt att man fick lära sig
engelska i engelska skolor. Man beslutade därför omgående
att det inte kunde bli tal om att den hysteriska kvinnan skulle få flytta
sin dotter till en engelsk skola.
Nu trodde man att den heliga graven var väl
försvarad - tills man nästa morgon kunde läsa i morgontidningarna
att hon hade skaffat sig en advokat och tänkte dra hela skolledningen,
stadsfullmäktige, borgmästaren och alla andra inblandade inför
domstol för att få rätt att flytta sin dotter till en engelsk
skola.
Målet togs upp med förtur, eftersom
kvinnans dotter tvingats vara hemma från skolan i flera månader,
och det följdes av en enorm pressbevakning.
Engelskt rättsväsende är icke i händerna på invandringslobbyn, trots att denna skaffat sig kontroll
över de flesta av landets tidningar, radio- och TV-stationer. Domaren
hyste därför inte minsta tvivel om att kvinnan var i sin fulla rätt
att flytta dottern till en annan skola, där språket var engelska
och traditioner var engelska. Och så fick det bli.
Under jämmer och veklagan från
invandringslobbyn körde så kvinnan sin dotter till den nya skolan,
som ligger en bit utanför staden. Några av lobbyns modigaste medlemmar
hade ändå ställt sig utanför skolan, då den oskyldiga
lilla flickan kom åkande. De mötte henne med skyltar som klart
pekade ut hennes mor som rasist och nazist. I artiklar och intervjuer fastslog
rasjämlikhetsnämnden (motsvarande vår diskrimineringsombudsman,
red anm) att domen var renodlad rasism och att den var en skamfläck för
det engelska rättsväsendet.
Inte många engelsmän - och inte
heller många sansade invandrare, som det lyckligtvis finns många
av i England - var överens med invandringslobbyn.
Engelskt "mumie-mål"
En annan illustrativ liten berättelse
från det verkliga livet i England:
Till en mycket fin privat internatskola i
Kent - en skola som funnits i nära 350 år - hade tre stenrika muslimska
familjer anmält sina döttrar. Det är sedan länge tradition
att flickor från alla länder är välkomna till skolan
som sjudit av en skön blandning, i synnerhet från de gamla samväldesländerna.
Och man har i sann öppenhet och respekt för andra välkomnat
katoliker, hinduer och många, många muslimska flickor från
de rika arabstaterna. Och alla har som en naturlig åtgärd i gengäld
alltid anpassat sig till skolans seder och skick. För det var ju en skola
där väntelistorna var långa som sju svåra år,
och där grevinnor, furstinnor och prinsessor hade gått - och fortfarande
gick.
Nu var det emellertid ett par år efter
det att Rushdie-affären tagit sin början, och muslimerna i England
vädrade morgonluft. De tre flickorna, som i vederbörlig ordning
skrivits in, infann sig första dagen iklädda den traditionella muslimska
dräkten med övertäckt hår och långa klädnader
och hade dessutom med sig ett brev om att flickorna inte skulle delta i vare
sig religionsundervisning eller gymnastik, där man ju kunde riskera att
trädgårdsmästaren skulle få se ett par flickben.
De övriga 75 flickorna som började
skolan hade glatt inställt sig, reglementsenligt klädda i skolans
gamla uniform: vit skjorta, grön jacka och kjol, snygga mörka skor
och en nätt liten sommarhatt.
De tre muslimska flickorna var inte särskilt
stolta över situationen, men de måste givetvis göra vad deras
imam beordrat dem till. Och då skolans ledning inte ville ha bråk
första dagen, nöjde sig rektorn med att vid skoldagens slut skicka
ett vänligt brev hem till flickornas föräldrar med besked om
att flickorna - liksom alla andra flickor på skolan - skulle bära
den reglementsenliga skoluniformen och att skolan förväntade sig
att också dessa tre flickor inom en vecka skulle vara korrekt klädda.
Å föräldrarnas vägnar
svarade den muslimske prästen - inte helt överraskande - att detta
kunde det över huvud taget inte bli tal om, ty muslimerna hade slutat
att vika sig för kristna traditioner.
Rektorn kontaktade skolstyrelsen som omgående
enades om att de tre flickorna skulle betraktas som relegerade från
skolan, men att de var hjärtligt välkomna åter, när de
var ordentligt och reglementsenligt klädda.
Det var denna avstängning som muslimerna
önskade. Och nu gick invandringslobbyn åter i ställning: ett
nytt mål skulle vinnas, och medlet skulle vara påståenden
om rasism, även om skolan hade en hundraårig tradition av att all
världens folkslag, raser och religioner varit välkomna till skolan
i Kent. Men sådana fakta gör inte riktigt något intryck på
invandringslobbyn.
Skolan stämdes för rasdiskriminering,
och de dyraste och bästa advokaterna anlitades för att föra
saken till seger. De stackars flickorna blev förstasidesstoff i engelska
tidningar och lät sig intervjuas i radio och TV, där de troget och
med uttryckslösa ögon upprepade det som deras andlige ledare hade
sagt åt dem att säga: om hur underbart det var för dem att
just de blivit utsedda till islams försvarare och att det var en sorts
heligt krig, om än med andra medel än dem vi är vana att se
från Mellanöstern.
Självfallet förlorade skolan målet.
Det fördes till högsta instans, och rätten fastslog att skolan
inte hade någon som helst rätt att blanda sig i religiösa
sedvänjor, och att det var diskriminering och rasism att göra det.
Efter ett år startade flickorna så
sin skolgång i den gamla ärorika skolan i Kent, där 350 år
gamla traditioner inte längre kan bibehållas, eftersom skolan nu
har rättens utslag på att de var rasistiska och diskriminerande.
Muslimskt kristendomshat
Ghulam Sarwar - direktör för Storbritanniens
Muslim Educational Trust - är muslim, så han får lov att
uttala sig om särskilt uppdelade skolor - endast för muslimer givetvis
(om motsatt synpunkt framfördes, att man borde inrätta särskilda
skolor uteslutande för kristna engelska barn, skulle helvetet
bryta löst i England).
Ghulam Sarwar säger: "Engelska
seder är motbjudande och i strid mot alla sunda muslimska tänkesätt.
De symboliseras av spruckna äktenskap, blandning av könen, lösaktig
moralisk standard, alkoholism och spridandet av otäcka publikationer.
Dessa obehagligheter kan och skall hållas på avstånd, och
detta kan endast ske genom att åtskilja muslimska barn från icke-muslimska.
Det kan ske på det sättet att så snart vi muslimer får
majoritet i en skolas föräldranämnd, bör vi göra
vad vi kan för att hela undervisningen ska bli muslimsk, så att
muslimska tänkesätt genomsyrar hela undervisningssystemet. På
så sätt kommer det inte att dröja länge innan resten
av barnen antingen har blivit muslimer, eller av sina föräldrar
flyttats till en annan skola. Därigenom skapas plats för nya muslimska
barn".
Sarwars högra hand är en tysk lärare
vid namn Mustaqim Bleher som låtit omvända sig till islam. Denne
germanske muhammedan har följande uppfattning säregna uppfattning
om vad utbildning är:
"I våra skolor, i de skolor
vi nu håller på att starta överallt, genomsyrar islam allt
vi företar oss. Geografi t ex är alltför eurocentriskt i de
engelska skolorna.Vårt centrum är Mecka, inte Bryssel eller London.
I samhällskunskap ska allt tal om homosexualitet, feminism och annan
stötande litteratur vara bannlyst. Historia är ett kapitel för
sig: i Europa har vi vant oss vid att muhammedanismen var boven. Detta ändrar
vi på. Vi lär dem om svinet Richard Lejonhjärta och om det
avskyvärda i allt det han stod för, och när det gäller
naturvetenskap är utvecklingsläran bannlyst. För oss muslimer
går religion och vetenskap hand i hand". Så långt Mustaquin Bleher, denna germanska
muhammedan som med tysk ordning och noggrannhet har tagit på sig att
röja upp i den dekadenta brittiska vardagen. Inte någon lustig
kombination!
Islamiska överväganden - om "heligt
krig" i England!
Rushdie-affären skapade problem för
de brittiska muslimerna på en rad områden, även för
dem själva i deras egna grupper.
Muslimernas ledare i Bradford, dr Akhtar,
är inställd på att det snart kommer till en riktig uppgörelse
mellan muslimerna och engelsmännen, även om han ännu inte har
klart för sig hur uppgörelsen kommer att ta sig ut. Han säger:
"De muslimer som inte tål
att leva i ett England infekterats av Rushdie-viruset, bör allvarligt
överväga två olika möjligheter: antingen att emigrera
till Islams Hus "Hijra", eller förklara England "Jihad"
- heligt krig. Det sistnämnda kan synas omöjligt, eftersom det är
så många engelsmän mot oss, men det behöver inte vara
omöjligt, ty vi har Allah på vår sida, och England liksom
alla andra länder i välden tillhör Allah, så han kommer
att hjälpa oss i vår kamp".
Dr Akthar fortsätter:
"Det råder inget tvivel om
att, om muhammedanerna väljer "hijrah", d v s emigration till
Islams Hus, skulle det mötas av stor välvilja från den brittiska
regeringen - men icke-muslimer ombeds vänligen ha i åtanke att
senaste gången det var "hijrah", då muslimerna samlades
i Islams Hus, slutade det med en explosion som fick den förenade muslimska
makten att sprida sig till de omkringliggande länderna med blixtens hastighet,
både militärt och andligt".
Med andra ord: Oavsett hur vi gör kommer
det att bli bråk! Det är ju inte särskilt goda utsikter för
de oskyldiga engelsmännen.
Medan England sov - !
Det oroande - och det som kanske skiljer England
från Danmark - är att det i England inte tycks förekomma någon
riktig diskussion om det muslimska hotet - undantagandes de få gånger,
när massdemonstrationer och flammade bål på gatorna väcker
befolkningen genom TV.
Beslutsfattarna är fortfarande förvånansvärt
handlingsförlamade, och de inflytelserika grupperna i England bor fortfarande
i områden, där den muslimska inflyttningen ännu är obefintlig
eller i varje fall föga märkbar.
I de så kallade "rural areas"
i grevskapen runt London bor de rika, de inflytelserika - de som har makten
i England (lite överdrivet uttryckt, men inte helt fel).
De bor i sina små byar i Surrey, i Hertfordshire,
i Kent, och företar sina halvannan timmes tågresor till London
city varje dag - utan att göra mycket annat på resan än att
läsa tidningarna: morgontidningarna på väg till arbetet och
kvällstidningarna under hemresan.
För dessa människor är muslimerna
något i stil med en exotisk lunchrestaurang i Soho, eller är det
med pita med chili som man rycker åt sig på vägen hem.
Ute i byarna, fram mot kvällen, är
det en bägare med grabbarna hemma på bypuben, och på lördagen
är det cricket på allmänningen, och på söndagen
är det grillfest hos grannarna. Undantagsvis får de höra från
sin son eller dotter att en muslimsk arab har satt sitt son eller dotter i
samma internatskola. I övrigt är islam för dessa människor
som en stad i Ryssland. Det kan verka som en förenkling, men är
icke desto mindre den avgörande förklaringen till att engelsmännen
fortfarande i stor utsträckning låter problemet vara - och i stor
utsträckning blundar för den närmast explosiva ökningen
av den muhammedanska befolkningen. En ökning som enligt salamimetoden
innebär att den ena stadsdelen efter den andra i Birmingham, i Leeds,
i Manchester och i London erövras av islam, vilket medför att Islams
Hus har en konstant ström av prelater på väg till schlaraffenlandet
England. Under enbart det sista året har det öppnats 45 nya moskéer
i England, det är en var åttonde dag. Och skola efter skola skjuter
upp med muslimska lärarkrafter och styrs av imamernas visitationer, precis
som vi tidigare hade kyrkliga visitationer i skolorna - om än av betydligt
trevligare slag.
Steg för steg
Bradford har redan fallit helt i muslimernas
händer - med en muslimsk borgmästare och majoritet i kommunstyrelsen.
Följden har blivit att det inte längre beviljas några utskänkningstillstånd
och att klassiska pubar därför tvingas stänga vid ägarbyten,
liksom att kommunala ungdomsklubbarna nu mister sina bidrag, eftersom det
rör sig om blandade klubbar, där pojkar och flickor möts.
Bradford har ungefär en halv miljon invånare
och är näst efter Birmingham den största stad, där utvecklingen
går i samma riktning. Birmingham kommer att ha blivit muslimskt före
år 2020, spår vissa iakttagare. Som miljonstad är Birmingham
en avgörande bastion för islam som numera öppet spekulerar
i maktövertagande. Skapandet av det islamska "parlamentet"
var det första steget, och det ena uttalandet efter det andra från
de muslimska ledarna kan tydas i den riktningen.
Islams nyttiga idioter
En gång på 60-talet fanns det
enstaka labourstyrda kommuner i Storbritannien, som var mycket angelägna
om att invandrarna skulle ha möjlighet att bevara sin egen kultur, och
det beviljades rundhänta bidrag till muslimska invandrarföreningar.
Pengarna förvaltades givetvis av föreningarnas prelater som med
förtjusning tog emot dem och använde gåvan till att sprida
islam.
Bruket att dela ut pengar för att muhammedanerna
ska kunna utvidga sitt fundamentalistiska och kvinnoföraktande imperium,
är numera helt och fullständigt försvunnet. Och en engelsk
journalist som jag informerade att den metoden nu tagits upp av danska kommuner,
förfasade sig och frågade om danskarna var helt från vettet;
och, tillfogade han så:
"Det är bara nyttiga idioter
som engelsmän och danskar (och värst av alla svenskarna, red anm)
som tror att om vi bara är hyggliga och givmilda mot islam, så
kommer islam också att visa hygglighet och givmildhet mot oss, när
den tiden kommer".
|